Wednesday, December 3, 2008

PUNCA-PUNCA KELEMAHAN SISTEM IMUN #6


6. BAHAN KIMIA

Terdapat lebih daripada 75,000 bahan kimia dalam alam sekitar. Pendedahan terhadap bahan kimia boleh merosakkan sistem imun, mengurangkan kemampuannya untuk melawan jangkitan biasa dan penyakit serius seperti kanser.

Ini menekan sistem imun kerana tubuh manusia belum mempunyai cara yang betul untuk mengenal pasti dan menghapuskan bahan kimia moden

6.1 BAHAN PENAMPAL GIGI

Bahan penampal gigi perak diketahui bertoksik. Ia mengeluarkan wap raksa ke dalam mulut terutama apabila anda mengunyah atau memakan makanan berasid dan panas.

Dalam satu penyelidikan yang dijalankan di Universiti Calgary, Kanada, amalan mengunyah makanan meningkatkan paras raksa dalam udara di dalam mulut 6 kali ganda di antara subjek ujian.

Kajian di makmal juga mendapati dalam tempoh 24 jam selepas menyuntik sedikit raksa ke dalam otot di dalam tubuh, ia akan meresap ke dalam otak, saraf tunjang, buah pinggang, paru-paru, saluran darah, tisu perantara dan adrenal.

Kajian lain pula menemui sejumlah besar raksa di dalam jantung, saluran gastrousus dan tisu rahang.

Raksa dalam bahan penampal ditukarkan kepada raksa metil oleh bakteria dan menjadi neurotoksin yang amat beracun dan mudah diserap oleh sel-sel saraf. Sel-sel itu kemudian menjadi beracun dan mati.

Bahan penampal raksa juga telah dikaitkan dengan keletihan yang kronik, penyakit Alzheimer dan kanser paru-paru.

Dalam beberapa kes, sklerosis berganda (multiple schlerosis) lenyap sepenuhnya atau sebahagiannya selepas bahan penampal raksa dibuang.

6.2 KOSMETIK

6.3 PLASTIK & CAT

6.4 BAHAN-BAHAN KIMIA PENGGANGGU ENDOKRIN (EDCs)

6.5 AIR MINUMAN BERKLORIN

Insyallah akan bersambung dalam amsa terdekat .....

No comments:

Post a Comment